Fisticul, sursa ta de echilibru

Fisticul, sursa ta de potasiu pentru echilibru in organism

Potasiul si beneficiile pentru sanatate

Conform unui studiu din Italia, potasiul are o importanta deosebita in prevenirea accidentelor vasculare cerebrale. Potrivit liderului de proiect, o crestere a aportului zilnic de potasiu ar putea ajuta la prevenirea a 1,155,000 accidente vasculare cerebrale pe an, la nivel mondial.

Cand aportul zilnic de potasiu a crescut cu 1,64 g, s-a inregistrat o scadere cu 21% in riscul de aparitie a accidentelor vasculare cerebrale in randul participantilor la studiu. In plus, grupul de cercetare a constatat un risc redus in ceea ce priveste bolile vaselor de sange coronariene.

Ce tipuri de alimente constituie o sursa importanta de potasiu? Cei mai multi oameni stiu ca bananele au un continut ridicat de potasiu. Cu toate acestea, migdalele conțin de doua ori mai mult potasiu ca aceeasi cantitate de banane. Alunele, fructele cu coaja, produsele din cereale integrale, cartofii si legumele au un continut ridicat de potasiu, mai ales fisticul (1020 mg per 100g ).

Stiati ca fisticul nu este doar sanatos, ci ajuta si la pierderea in greutate?

Intr-un studiu efectuat la Universitatea din California din Los Angeles (UCLA), cercetatorii au descoperit ca pierderea in greutate a fost mai rapida in randurile pasionatilor de fistic. Pentru mai mult de trei luni, 52 de subiecți supraponderali au incercat doua gustari diferite: fie 45 g de fistic, fie 60 g de biscuiți sarati.

Rezultatul a fost uimitor: cu toate ca fisticul contine mai multa grasime decat biscuitii sarati, cei care l- au consumat au atins un IMC mai mic, mai rapid, comparativ cu cei care au rontait biscuiti. In plus, testele de sange au aratat ca nivelurile trigliceridelor lor au fost mai mici. Trigliceridele sunt grasimi alimentare care stocheaza tesutul gras al corpului: cu cat este mai mare nivelul lor, cu atat e mai probabil ca o persoana sa aiba greutate in exces.