O gustare delicoasa de migdale

Ia-ti portia de sanatate cu o gustare delicioasa de migdale!

Influenta pozitiva a migdalelor asupra nivelurilor de colesterol

Nivelurile inalte de colesterol pot fi factori de risc pentru afectiuni cardiovasculare, si acestea trebuie tratate cu seriozitate.

O abordare foarte importanta, in acest context, este modificarea obiceiurilor alimentare, cum ar fi reducerea acizilor grasi saturati din dieta.

Mai mult, numeroase studii au aratat deja ca prezenta alunelor si a fructelor cu coaja in dieta, implicit a migdalelor, are un impact pozitiv asupra nivelului de colesterol.

Compozitia migdalelor este unica, ele furnizeaza proteine valoroase si fibre, si au cel mai ridicat continut de vitamina E dintre toate alunele si fructele cu coaja. Vitamina E este un antioxidant care inhiba procesele de inflamare din organism si astfel protejeaza impotriva bolilor inimii. Un studiu din Statele Unite a investigat impactul imbogatirii dietei cu migdale asupra nivelului de colesterol. La studiu au participat 25 de subiecti cu varste intre 13 si 41 ani. La inceput, acestia aveau niveluri de colesterol normale spre usor ridicate. Au fost impartiti in trei grupuri, fiecare grup primind o alimentatie de 2000 de calorii. Primul grup nu a primit deloc migdale, al doilea grup primea 10% din energia nutritionala din migdale, iar cel de-al treilea 20%. Rezultatele au aratat legatura direct proportional intre cantitatea de migdale din dieta si reducerea nivelului de colesterol. In comparatie cu dieta lipsita de migdale, cea cu 20% a redus colesterolul cu 4,4% si colesterolul “rau” cu 7%, care se traduce in reducerea cu 11% a riscului de boli de inima.

In concluzie, se poate afirma ca adultii cu niveluri normale sau ușor ridicate de colesterol isi pot imbunatati valorile lipidelor din sange prin includerea de migdale in dieta lor: cu cat aportul de migdale este mai ridicat, cu atat efectul este mai mare. Astfel, migdalele pot sa reduca riscul bolilor de inima. In cazul in care nivelul de colesterol este ridicat, se recomanda, asadar, ca strategia dietetica sa se concentreze mai degraba pe alimente integrale acceptabile si gustoase, care include si migdalele, decat pe reducerea aportului de grasimi din dieta.

Stiati ca migdalele iti prelungesc senzatia de satietate?

Un studiu efectuat la Universitatea Purdue din Indiana a confirmat faptul ca migdalele au un efect pozitiv asupra reglarii apetitului.

Pe o perioada de patru saptamani, participantii la studiu au consumat migdale prajite, ușor sarate, in fiecare zi, fara sa primeasca instructiuni suplimentare cu privire la modul de a compune masa.

Le-a fost permis sa manance migdale, in plus fata de dieta lor normala. S-a aratat ca desi migdalele au cuantificat o portie zilnica de 250 de calorii, in general aportul de calorii al participantilor nu a crescut. Participantii la studiu au raportat ca apetitul lor a scazut dupa ce au consumat migdale, si ca obiceiurile lor alimentare s-au schimbat.

Astfel, daca aveti tendința de a simti o senzatie de foame intre mese, migdalele sunt gustarea ideala.